Beneficiile dansului

Dansul este o artă

Prin ritmul muzicii, prin mişcările corpului,prin sentimentele emanate atunci când dansăm un anumit stil de dans ne exprimăm senzualitatea,bucuria, pasiunea,iubirea,dorinţa,tristeţea.

 

 

În acelaşi timp, dansul emană un efect pozitiv asupra trupului menţinându-l în formă.Dansul solicită întreg organismul şi în special picioarele.Dansul presupune mişcări ale braţelor, picioarelor şi ale şoldurilor,astfel îl putem cataloga drept o formă de aerobic.În general, dansul poate arde la fel de multe calorii ca şi înotul ori ciclismul. Se aplică o singură regulă însă: cu cât te mişti mai mult, cu atât vei scăpa de mai multe calorii. Dansul nu este remediu pentru inimă, însă ajută la îmbunătăţirea activităţii acesteia.Activitatea principală pentru prevenirea apariţiei osteoporozei o reprezintă mişcările de dans care pun accentul pe paşi şi pe mişcarea picioarelor.

Dansul te ajută să scapi de stres ori insomnie,să ai un tonus muscular mai bun,să ai oase mai puternice şi mai sănătoase, să arzi într-o jumătate de oră 200-400 calorii.

Tonifierea organismului: lecţiile de dans efectuate pe parcursul mai multor luni îţi vor tonifia corpul,îţi vor forma şi întări  muşchii,vei arde calorii, ceea ce va duce la formarea siluetei de invidiat.

Creşterea bătăilor inimii: dansul creşte numărul bătăilor inimii şi ne ajută să scăpăm de grăsimea de pe corpul nostru.Un exemplu ar fi salsa, care necesită o cantitate mare de energie. Atunci când organismul nu mai are resurse el apelează la depozitele de grăsime. Acordă o atenţie specială modului în care respiri, dar şi nutriţiei de după workout.

Muşchi puternici: exerciţiile efectuate prin dans lucrează diferite grupe de muşchi.Astfel, cu cât este mai dinamic dansul, cu atât vom arde mai multe calorii.

Accelerarea metabolismului: dansul ne întăreşte oasele şi muschii. Indiferent de stilul  de dans pe care îl alegem, acesta sporeşte bătăile inimii şi organismul nostru începe să ardă caloriile.

Să luăm ca exemplu câteva stiluri de dans:

1) Salsa

– popularul dans latino poate fi un mod plăcut de a face exerciţii cardio.Cu un efect pozitiv asupra pierderii în greutate, prin salsa ajungem să ardem până la 600 kcal/ oră (estimare ce variază în funcţie de mişcări).De asemenea,tonifiază musculatura, îmbunătăţeşte flexibilitatea, coordonarea, rezistenţa şi vigoarea.Acest dans asigură o postură bună şi graţie în mişcări, plus că reduce stress-ul.

 

2) Samba

– stimuleaza circulaţia sângelui, creşte rezistenţa organismului la efort fizic,îmbunătăţeşte funcţia pulmonară, scapi de depresie şi te binedispune. Fiind un dans sportiv, solicită foarte bine musculatura de bază a corpului, fese, picioare, călcâie şi sistemul cardiovascular.

 

 

3) Rock

– te ajută să-ţi coordonezi mai bine mişcările, să respiri mai usşr şi să-ţi îmbunătăţeşti capacitatea de memorare.În plus, ai toate şansele să-ţi recapeţi silueta şi să scapi de celulită, căci îţi pui la muncă muşchii picioarelor, abdomenului şi feselor.

 

 

4) Flamenco sau Step

– întăresc musculatura picioarelor.Dansul flamenco este expresiv, pune toată forţa sa în felul cum picioarele lovesc pământul, cu autoritate. Ca şi beneficii asupra formei corpului, acest dans cultivă senzualitatea, te învaţă să mişti corpul cu graţie şi să menţii anumite zone într-o postură corectă dar fără a fi crispate.

 

 

5) Tango

– cel mai potrivit pentru a obţine o ţinută a corpului confortabilă şi lejeră. Acest dans este de fapt un mers elegant, unde bustul este ţinut foarte drept şi corpul se mişcă unduit şi ritmat.

 

 

 

Shall we dance ? 🙂

 

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *