Despre ce inseamna un “nez” in parfumerie

Intotdeauna mi-am imaginat aromele unui parfum ca pe niste note atent combinate de catre un maestru. Un prieten francez avea o iubita care era “nez” la Dior. Ce este de fapt un “nez”? Este un creator de parfumuri care intai a facut o scoala in domeniu si care a invatat pe de rost in timpul studiilor toate cele intre 1500 si 3000 de esente care combinate pot da un parfum. In general, in jur de 200 pana la 400 de arome se folosesc in functie de preferintele clientului, de tendinte si de reguli precise de combinare ale aromelor. Un “nez” poate lucra in industria cosmetica, in cea alimentara si de consum – de exemplu poate lucra la controlul calitatii detergentilor. Un “nas” trebuie sa fie creativ, sa aiba o memorie buna ca sa poata sa recunoasca, sa imbunatateasca si sa combine aromele intr-un tot unitar placut. Pana sa ajunga celebru, un creator de parfumuri poate sa se scoleasca si 10 ani – timp pe care si-l petrece alcatuind acorduri, la fel cum un compozitor jongleaza cu notele muzicale.

ScreenShot007

Materiile prime folosite de parfumieri sunt produsele naturale, produsele sintetice si cele chimice: uleiurile esentiale, produsele de origine animala- cum ar fi moscul si ambra. Mai departe, parfumierul lucreaza la compozitia chimica a produsului si astfel putem distinge cele 3 note: de varf, de mijloc si de baza. Cele de varf sunt cele mai puternice dar si cele mai volatile. Dau prima impresie a parfumului. Notele mediane definesc calitatea unui parfum si ele persista -uneori si 24 de ore. Notele finale sau de baza se pot simti si cateva zile si sunt de origine lemnoasa sau animaliera. Ele dau profunzime parfumului.

Si daca tot am vorbit de note si arome, voi ce parfum preferati si de ce?

Imagini de aici.

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *